'ויקיליקס' חושף: ארה"ב ביצעה ציתותים לשני שרי אוצר צרפתיים

דוד לזר | צילום: ויקפדיה No Comments on 'ויקיליקס' חושף: ארה"ב ביצעה ציתותים לשני שרי אוצר צרפתיים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתר ההדלפות 'ויקיליקס' חושף כי הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית ביצעה מעקבים וציתותים בין השנים אלפיים ואחת עשרה עד אלפיים וארבע עשרה לשני שרי אוצר צרפתיים בכדי לאסוף מידע אודות תקציבים פנימיים חוזי ייצוא צרפתיים.

על פי המסמכים שנחשפו האמריקאים האזינו לשני שרי אוצר בפריז, וביקשו שירותים מודיעיניים ממדינות אחרות על עסקה בשווי 200 מיליון דולר.

לפני כשבוע נחשפו ב'וויקיליקס' כי הסוכנות ריגלה אחר שלושה נשיאים צרפתים לפחות מאז 2006 ועד מאי 2012 – דבר שגרר מחאה קשה מהממשלה בפריז.

במסמך אחד שמתוארך ל-2002 ואשר חודש ב-20012 ביקשה הסוכנות לביטחון לאומי שירותי מודיעין מאוסטרליה, מבריטניה, מקנדה ומניו-זילנד בשביל לאסוף מידע על חוזי סחר שצרפת הצעה, ששוויים גדול מ-200 מיליון דולר והם עסקו בתחומים שונים, כולל בתחום התקשורת, החשמל, האנרגיה הגרעינית, התחבורה והבריאות. במסמכים לא צוינה שמה של חברת צרפתית פרטנית.

במסמך נוסף שהודלף התגלה סיכום של שיחת טלפון בין פייר מוסקוביסי, אשר שימש אז כנציב הכלכלה של האיחוד האירופי, ובין סנאטור סוציאליסטי, שבו דנו השניים במצב העלוב של הכלכלה הצרפתית ובמשא ומתן המתמשך על התקציב.



0 תגובות